بسم الله الرحمن الرحیم
سبزیم که در مسیر باران هستیم ؛ موجیم که در یاد بهاران هستیم
کوهیم که از داغی دلشوره ما ؛ یک لرزه ی افتاده به دوران هستیم

۱۳۸۸ مهر ۱۷, جمعه

با گنبد زرد معروفش

چند روز پيش آقاي مكارم شيرازي در سخناني، حمله صهيونيست ها به مسجد الاقصي -اين قبله اول مسلمين- را به شدت محكوم كردند.
در اينجا ما نمىخواهيم به اين مرجع بزرگوار يادآوري كنيم كه به جاي محكوم كردن حمله به يك مسجد در فرسخ ها دورتر، به حمله به جان و مال و حيثيت و ناموس انسان ها كه همين بيخ گوش شما انجام شد، و به اسم اسلام و ولايت هم انجام شد، و بدترين ضربه ها را به ايمان عمومي وارد كرده؛ نگاهي بيندازيد و آن را محكوم كنيد. بلكه سخن ما در اينجا اصولا چيز متفاوتي است.
اگر خوب نگاه كنيد صداوسيما هر گاه مىخواهد از اسرائيل جنايتكار حرفي بزند، از عبارت "رژيم صهيونيستي" استفاده مىكند. شايد براي شما هم سوال پيش آمده كه اين همه وسواس چه علتي دارد و اصولا چه نيازي هست كه از كلمه اسرائيل استفاده نشود.
ما در اينجا براي شما خواهيم گفت.
دليل اين عمل صداسيما، دستور ويژه و قاطع مقام معظم رهبري است. ايشان به صداسيما -اين جزيره خودمختار كه حرف احدي جز مقام مقام معظم را گوش نمىكند- فرموده اند: چون اسرائيل نام ديگر يعقوب پيامبر است، به جاي آنكه به اسرائيل بد و بيراه بگوييد، از عبارت رژيم صهيونيستي استفاده كنيد!
تا اينجا از سخنان دو تن از علماي بزرگوار كه خودشان را مرجع شيعيان جهان مىدانند، سخن گفته ايم. واقعا جاي تاسف دارد كه اين علما كه علي الظاهر بايد عالم تر از ديگران باشند، و نقش هدايت كنندگي مسلمين را هم به عهده بگيرند؛ اطلاعاتشان اين قدر ضعيف است.
آقاي مكارم مىفرمايند چرا اجازه داده مىشود صهيونيست ها به مسجد الاقصي اين قبله اول مسلمانان حمله كنند؟ اما آقاي مكارم نمىدانند مسجد الاقصي، قبله اول مسلمانان نيست. بلكه فقط يك مسجد معمولي است كه در حدود صد متري قبّهُ الصَخره ساخته شده است. و اين قبه الصخره است كه قبله اول است. همان بناي چند ضلعي كه گنبد زردي دارد و بسيار زيباست. همان كه معبد مقدس يهود است. و به همين دليل هم ماجراي تغيير قبله در صدر اسلام پيش آمد؛ كه يهود به مسلمانان طعنه مىانداختند.
اما مسجد الاقصي، مسجدي است با گنبد سبز رنگ، كه به دست خليفه دوم و هنگام فتح بيت المَقدِس ساخته شد. اين يك مسجد است همانند همه ي مساجد. و اينكه فلسطيني ها روي آن حساس هستند، به خاطر علاقه آنان است به خليفه دوم. و هيچ ربطي به قبله اول مسلمين ندارد.
اصولا قبله اول ما، مقدّس ترين مكان براي يهود است. و يهوديان هرگز نخواسته اند آن را خراب كنند. قبه الصخره به عربي يعني آن بنايي كه روي آن تپه ساخته شده است. و اين تپه در نزد يهوديان، "صهيون" ناميده مىشود. اين تپه و بناي آن، براي يهوديان بسيار مقدس است. و حتي شهري كه اين تپه را در خود دارد، همان اورشاليم مقدس آنان است. همان آرمان شهر يهوديان. و اين همان شهر بيت المقدس است كه يهوديان مىخواهند به كل از دست مسلمانان دربياورند. و اگر به مسجد الاقصي كه در نزديكي مقدس ترين معبد آنان بنا شده، حمله مىكنند؛ بخاطر آن است كه مىخواهند مكان هاي مهم اسلامي را از اين شهر حذف كنند. و به اين دليل است كه مىخواهند پايتخت اسرائيل را از تل آويو به اورشاليم منتقل كنند. كه اصولا بناي كشور اسرائيل بخاطر آمدن به اورشاليم مقدس بوده است.
پس اگر به باور هاي يهوديان نگاهي كنيم اين گونه مقدس ترين مكان هاي نزد آنان تعريف مىشود و مهمتر مىشود: كشور اسراييل، شهر اورشاليم، تپه صهيون، معبد مقدس!
حالا اينكه مقام معظم رهبري مىفرمايند به اسرائيل بد نگوييد؛ اما به رژيم صهيونيستي هرچه مىخواهيد بگوييد؛ چه معنايي پيدا مىكند؟
يعني صدا و سيما به كلمه اسرائيل بخاطر اينكه نام يكي از پيامبران بوده، و امروز معناي يك كشور را مىدهد، نبايد بد بگويد؛ اما به تپه مقدسي كه نزد يهودي و مسيحي و مسلمان، يكي از مقدس ترين مكان ها است، مىتواند فحاشي كند؟!!
تپه اي كه قبله اول مسلمانان -با گنبد زرد معروفش- روي آن بنا شده است و پيامبر اسلام به آن سو نماز خوانده است؛ مىتواند محل فحاشي قرار گيرد؟ تا به نام تحريف شده يكي از پيامبران، بد گفته نشود؟!!
يا آقاي مكارم به اين تپه كه قبله اول را بر خود دارد، بد مىگويند؛ تا از مسجد الاقصي كه قبله اول نيست و يك مسجد معمولي است، دفاع كنند؟
واقعا بر سر علماي ما چه آمده است؟!

تصویر روز

تصویر روز
آخرین شعار منوچهر