بسم الله الرحمن الرحیم
سبزیم که در مسیر باران هستیم ؛ موجیم که در یاد بهاران هستیم
کوهیم که از داغی دلشوره ما ؛ یک لرزه ی افتاده به دوران هستیم

۱۳۸۸ آبان ۸, جمعه

چه سردارها رفته بر دارها



فرمانده‌ي خوشنام سپاه اخيرا فرمايش كرده‌اند: "حفظ نظام واجب‌تر از اداي نماز است."
شايد اين سردار دارد توجيه مي‌كند جناياتي كه اخيرا سپاه و بسيج مرتكب شده‌اند. همان كارها كه تا چندي پيش، به شدت منكر وقوعش بودند. و رهبر معظم هم مكرر خواستار مستندات وقوع آن اعمال شدند. حالا چه شده كه ديگر نيازي به انكار هم نمي‌بينند؟!
حقيقت اين است آنان كه استراتژي اصلي‌شان، همان جمله صدر اين مقاله است؛ به خودشان حق داده‌اند و خواهند داد براي حفظ حكومت، هر كاري را ولو جنايت و فساد باشد، انجام دهند. و اين همان حقي است كه فرعون‌ها و نمرودها بر اساس همين اصل، مخالفانشان را سلاخي مىكردند. ابراهيم‌ها را به آتش مىافكندند. موسي‌ها و قومشان را قتل نسل مي‌كردند. همان اصلي كه نادرها با اتكاي به آن، چشم فرزندشان را درمي‌آوردند. همان اصلي كه قجرها و رضاخان‌ها مويشان را در آن آسياب سفيد كرده‌اند!
اصولا سا‌ل‌هاست كه نظام جمهوري اسلامي بر همين اساس مي‌گردد.
يادمان نرفته حوالي سال 67 آقاي خميني در آن نامه‌هاي به شدت تكان‌دهنده‌، فرمودند: "ولي فقيه مي‌تواند حتي نماز را هم تعطيل كند." و پس از آن بود كه واژه ولايت مطلقه فقيه، در دهان‌ها افتاد.
البته همان زمان نداهاي مخالفت بسياري از سوي علما و مراجع و حوزه‌ها بلند شد. اما با فوت آقاي خميني و آمدن رهبر جديد و اين كه همه مي‌ديدند رهبر جديد بسيار شخصيت ضعيفي دارد و مانند آقاي خميني توان آن فرمان‌ها و آن حكومت شديد را ندارد؛ مخالفت‌ها فروكش كرد. چرا كه همه فكر مي‌كردند اگر چه گفته شده اين ولايت، مطلقه است؛ اما وقتي يك انسان ضعيف‌النّفس كه توان انجام ساده‌ترين امور خودش را هم ندارد، بر امور حاكم باشد؛ چندان هم نبايد نگران بود. و سالهاي بعد هم اتفاقا نشان داد دوران رهبري آقاي خامنه‌اي، يكي از ضعيف‌ترين حكومت‌هاي ايران بوده‌ است.

سالها طول كشيد تا رهبر معظم‌مان بتوانند رقبا را كنار بزنند. و بيتي براي خودشان دست‌وپا كنند... تا رسيده به امروز كه بيت ايشان، هم رييس جمهور دارد، هم رييس مجلس و هم رييس قضا. و هر سه هم از ضعيف‌ترين و دم‌دستي‌ترين افرادند كه راحت بشود از سوي آن بيت عظمي كنترلشان كرد.
امروز تازه رهبر معظم توانسته‌اند رهبري‌شان را بر همه‌ي امور گسترش دهند. بگذريم كه الان، وضع كشور به شدت متزلزل است و باز هم يكي از سست‌ترين شرايط سرزمين ايران را در اين روزها شاهد هستيم. روزهايي كه بنيان‌هاي يك جامعه به عميقآ در حال فروريزي است.
امروز، روزهاي بازگشت به سال 67 شده است. روزي كه باز هم ولي فقيه قرار است رسما به جان نماز بيافتد.
من نمي‌دانم اين نماز با ولي فقيه‌ها چه كرده است كه هر گاه قدرت‌شان زياد مي‌شود، مي‌خواهند ريشه‌ي نماز را بكنَند؟!!
اين جمله‌ي سردار جعفري و آن جمله‌ي آقاي خميني را بگذاريد كنار اين كلام حسين(ع) كه در هنگامه‌ي نبرد كربلا در زير تيرها و فوران خون‌ها مي‌فرمود:
ما اصلا براي نماز داريم مىجنگيم...
السلام عليكم يا انصار دين الله، السلام عليكم يا انصار رسول الله، السلام عليكم يا مساكن ذكر الله، السلام عليكم يا محالّ معرفه الله...

تصویر روز

تصویر روز
آخرین شعار منوچهر