بسم الله الرحمن الرحیم
سبزیم که در مسیر باران هستیم ؛ موجیم که در یاد بهاران هستیم
کوهیم که از داغی دلشوره ما ؛ یک لرزه ی افتاده به دوران هستیم

۱۳۸۸ آبان ۲۸, پنجشنبه

به هر قيمت ممكن

نقش فرماندهان بلندپايه نيروي انتظامي در فجايع كهريزك، چيزي نيست كه به تازگي مطرح شده باشد. لكن برخي سخنان تازه‌اي كه در اين باره مطرح شده بود و مىخواست اصل فجايع را عادي و نه‌چندان مهم جلوه دهد؛ با كشته شدن پزشك وظيفه‌ي اردوگاه كهريزك دوباره به كناري رفت. و همه‌ي تلاش‌ها را براي مبرّي نشان دادن فرماندهان نيروي انتظامي از هر گونه جنايتي باطل نمود.
به هيچ وجه جنايت‌هاي مشخص اين اردوگاه قابل فراموشي نبود. اما چنانچه در يكي از يادداشت‌هاي اخير اين وبلاگ گفته بوديم، تلاش‌هاي تازه‌اي در حال انجام بود تا نشان دهد اصلا خبر خاصي در كهريزك نبوده و اگر با آنجا برخوردي صورت گرفته، بخاطر گزارش‌هاي اشتباهي بوده كه به رهبر كشور داده شده بوده است.
به نظر مىرسد فرماندهي نيروي انتظامي در حال تلاشي است تا به هر قيمت ممكن خودش را از اتهامات سنگيني كه متوجه‌اش شده است؛ نجات دهد. اتهاماتي در حد و اندازه‌ي قتل و شكنجه و تجاوز جنسي. و در اين ميان از نابود كردن همه شاهدان ماجرا هم هراسي ندارند.
سوال اينجاست آيا با فرماندهان قدرتمند نيروي انتظامي، هيچ كسي ولو رهبر كشور هم قدرت برخورد ندارد؟ آن هم پس از آن همه وعده علني رهبري كه در تابستان امسال از صداوسيما پخش شده بود؟ آيا سردار رادان اين قدر قدرت پيدا كرده است؟!...
آنچه در كهريزك گذشت، اصلا جاي كتمان و انكار ندارد. چيزي نيست كه فقط قربانيان و يا معترضين بيان كرده باشند. بلكه ده‌ها كميته‌ي حكومتي بر آن صحه گذاشته‌اند و شخص رهبر هم بطور واضح، بر جنايت بودن برخي اقدامات صحه گذاشته است.
ما در اينجا تصوير بولتن داخلي شوراي امنيت ملي را كه در مرداد ماه امسال منتشر شده بود، منعكس مىكنيم.

(براي ديدن واضح‌تر عكس، روي آن كليك كنيد تا با حجم بالاتر دوباره لود شود)
در اين جا بطور واضح از نقش يكي از فرماندهان عالي‌رتبه نيروي انتظامي (سردار رادان) و يكي از قضات بلندپايه (قاضي مرتضوي) سخن گفته شده است.
آيا سردار رادان در حال تاختن براي نجات خودش با شيوه‌هايي شبيه "سعيد امامي" است؟ و آيا بايد سالها بعد، از غده‌ي سرطاني تازه‌اي سخن گفته شود كه در نيروي انتظامي به وجود آمده است؟
جنايات و قساوت‌هاي رخ داده شده در كهريزك، مخصوصا وقتي پاي قتل عمدي و تجاوز جنسي به ميان آمده باشد؛ قابل گذشت و لاپوشاني نيست.
و اگر اين اتفاق بيافتد، تنها اين معني را مىدهد كه هيچ راهي براي بقاي اين نظام باقي نمانده است.نظامي كه اين قدر در فساد و جنايت مدفون شده باشد.

تصویر روز

تصویر روز
آخرین شعار منوچهر