بسم الله الرحمن الرحیم
سبزیم که در مسیر باران هستیم ؛ موجیم که در یاد بهاران هستیم
کوهیم که از داغی دلشوره ما ؛ یک لرزه ی افتاده به دوران هستیم

۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

منافق جدید!

شاید محمد نورىزاد را بشناسید. کسی که فیلم های مستند متفاوتی مىساخت که هنوز هم گاه از تلویزیون پخش مىشود. و یکی از نویسندگان کیهان بود در همین روزنامه شریعتمداری. او بعد از انتخابات اخیر، با دیدن آنچه که با مردم شد؛ تکانی خورد و آشکارا از مردم دفاع کرد. دفاع کردنی که برایش گران تمام شد. تا آنجا که رفقای سابقش او را منافق جدید نامیدند! و مسوولان ارشاد هم گفتند از چاپ آثارش معذورند! وی اخیرا با یک جوان، در وبلاگش محاجه ای انجام داد که اینک نظر پایان خود را به او در همان وبلاگ درج کرده است. من اینک جوابی به آخرین یادداشت محمد نورىزاد به ذهنم مىرسد، اینگونه:
من پیش از این، جواب سفت و سختی به آقا رضا در وبلاگم دادم. اما باید اینجا به شما جواب بدهم و از خیلی حرفهای او دفاع کنم. اصولا شما اینجا "حرفها" نداشته اید. که فقط یک حرف دارید. و آن تقدس داشتن این نظام است. پس حرف امثال مصباح و عزیز جعفری و رادان تا آن بسیجی باطوم باز چیست؟ آنها هم که همین را مىگویند. و به همین خاطر به خودشان اجازه مىدهند برای این نظام مقدس هر جنایتی را مرتکب شوند. و این جنایاتشان را هم از نماز بالاتر مىدانند. (منظورم حرف اخیر جعفری فرمانده سپاه است)
برای روشن شدن بیشتر حرفم، شما را رجوع مىدهم به حرف های "حکیم" در روزهای آخری که در ایران بود. او در یک مصاحبه زنده تلویزیونی (که باید آخرین حرفهای زندگی سیاسی اش هم تلقی کرد) به مجری جواب داد: ما الان نظامی به اسم نظام بعثی در عراق نداریم. اصلا حزب بعثی وجود ندارد دیگر. هر چه هست صدام است و بس. چیز دیگر وجود ندارد. ما یک نظام صدامی داریم نه نظام بعثی.

حالا شما در ایران چیزی به اسم انقلاب اسلامی اصلا مىبینید؟ چیزی به اسم حکومت اسلامی؟ جمهوری اسلامی؟ یا همین لفظ عجیب غریب "نظام اسلامی"؟ هر چه هست مقام عظما است و بس. هر چه او بخواهد. هر چه او بگوید. هر رایی که او از صندوق ها بخواهد. هر شیوه ای که او بپسندد. هر تصمیمی که او بگیرد. هر متلکی که او بخواهد به مخالفینش ببندد. هر که را بخواهد بیگانه پرست بنامد. هر که را خواست غریبه بداند. هر که را خواست دانشمند فرض کند. کجاست این اسلام اصلا؟ آن اسلامی که بر مبنای حق بنا شده است.
پس جناب نورىزاد! یادتان باشد اگر سرباز این نظامید، جایگاه همه ی سربازان ظلم، جایی است در سوزنده ترین مناطق جهنم. آنجا که چنگیز و یزید و تیسمار نصیری همسایه های دیوار به دیوارتان باشند.
بهتان خوش بگذرد، با این نظام تان!

تصویر روز

تصویر روز
آخرین شعار منوچهر