بسم الله الرحمن الرحیم
سبزیم که در مسیر باران هستیم ؛ موجیم که در یاد بهاران هستیم
کوهیم که از داغی دلشوره ما ؛ یک لرزه ی افتاده به دوران هستیم

۱۳۸۸ آبان ۲۹, جمعه

انحراف در مراجع

اتفاقاتي كه در يمن در حال وقوع است، برخي واكنش‌ها را در‌پي داشته است.
بيشتر اين واخوردها براي اين بوده كه گفته مي‌شود دولت يمن به همراهي عربستان سعودي در حال جنگ با قبايل شيعه‌ي شمال يمن است. و همين امر موجب شده برخي از مراجع تقليد هم در حد و اندازه‌هاي آقاي صافي گلپايگاني، اطلاعيه‌هاي تندي در اين‌باره صادر كنند.
اما مردم يمن آيا شيعياني مانند ما هستند؟ يعني به دوازده امام معصوم اعتقاد دارند؟ همه مي‌دانند كه اين طور نيست. و آنها شيعيان زيدي هستند. يعني آنها تا امام چهارم را قبول دارند. و بعد امام پنجم خود را جناب "زيد" فرزند امام سجاد مي‌دانند كه در راه مبارزه با خلفاي زمان خود به شهادت رسيده است. به آن معنا كه اين شيعيان، از امام باقر به بعد را اصلا امام نمي‌دانند! و براي همين به آنها شيعيان پنج امامي يا شيعيان زيدي گفته مي‌شود.
حال سوال ما از مراجعي سنت‌گرا مانند آقاي صافي گلپايگاني اين است كه شما چرا از ظلم و ستمي كه به مسلمانان سّني روا داشته مي‌شود؛ سخني نمي‌گوييد؟
غير از اين است كه مي‌گوييد آنها به ولايت ائمه معتقد نيستند، و لياقت دفاع را ندارند؟ حال سوال سنگين از شما اين است كه چرا شما از شيعيان پنج امامي يمن با آن اطلاعيه‌هاي تند دفاع مي‌كنيد در حاليكه آنها به ولايت هفت امام اعتقاد ندارند؟ اگر ميزان حق و باطل بودن براي شما اعتقاد ظاهري به امامان است، و فقط زماني به غيرت مي‌آييد كه بحث شيعيان ِ معتقد به ائمه در ميان باشد؛ اينك چرا از كساني با آن آب‌وتاب دفاع مي‌كنيد درحاليكه اين اهل يمن، نه به امام صادق اعتقاد دارند، نه به امام رضا، و نه به امام زمان؟
اگر براي شما انسان بودن چندان اهميتي ندارد، اگر ظلم و ستمي كه به مظلومان جهان روا داشته مي‌شود، چندان مهم نيست؛ چرا كه آنان شيعيان و پيروان ائمه معصومين نيستند؛ اگر گريه‌ي يتيمي در آن سوي دنيا كه حتي اسمي از ائمه و اسلام و كتاب آسماني مسلمانان به گوشش نخورده، اصلا مهم نيست؛ چرا كه او به امامان و معصومان معتقد نيست؛ سوال بزرگ جلوي شما اينك اين است چرا از شيعيان زيديِ يمن دفاع مي‌‌كنيد در حاليكه آنان به هفت امام معصوم هيچ اعتقادي نداشته‌اند؟
و البته سوال بزرگتري هم پيش پاي شما مدتي است خود را نمايان ساخته است:
آقايان مراجع خيلي شيعه‌گرا و خيلي طرفدار ائمه! آيا كساني كه در چند ماه اخير در همين بيخ گوش خودتان در ايران، زير شديدترين فشارها و كتك‌ها و شكنجه‌ها و انفرادي‌ها و تحقيرها و تجاوزها و حتي كشته شدن‌ها بودند؛ آيا اين جمعيت عظيم مظلوم سبز، پيرو ائمه و شيعيان كامل و دوازده امامي نبودند كه رگ غيرتي براي آه و داغ و اشك‌ نيمه‌شبان آنها نجنبانديد؟
مدت‌هاست كه مراجع، خود را از چشم مردم انداخته‌اند. به امروز و ديروز باز نمي‌گردد!
و اگر كساني بخاطر دوري از مراجع ِ از چشم افتاده، از اسلام هم دور شوند؛ اين گناه عظيم در روز جزا از گرده‌ي شما پايين نخواهد آمد.
و آيا كم باري است براي شما؟
لابد طاقت آن را داريد!
خدا صبرتان بدهد!!

تصویر روز

تصویر روز
آخرین شعار منوچهر