بسم الله الرحمن الرحیم
سبزیم که در مسیر باران هستیم ؛ موجیم که در یاد بهاران هستیم
کوهیم که از داغی دلشوره ما ؛ یک لرزه ی افتاده به دوران هستیم

۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

اين سه گانه معروف


چند هفته پيش، اين زاكاني كه مدير جهان‌نيوز است و قبلا رييس بسيج دانشجويي كشور بود، يك مناظره تلويزيوني انجام داد با دكتر اطاعت.
من فقط يك مطلب در اين ميان به ذهنم رسيد!
لحن زاكاني را كه خوب دقت كرديد؟ كانهُ در حال بازجويي بود!... بلوف مىزد. سوال‌هاي شخصي مىپرسيد. ملامت مىكرد. و جالب اين بود كه چند بار هنگام مخاطب قرار دادن دكتر جواد اطاعت، او را آقاي جواد امام خواند! گويي بازجوي جواد امام كه الان ماههاست در اوين است، همين زاكاني بوده باشد.
از همين برخورد اين موجود با مخاطب خودش آنهم در يك برنامه تلويزيوني با پخش زنده، آيا نمىتوان فهميد در بازداشتگاه‌ها چه خبر است؟ تحقير و توهين‌ها چطور است؟ كساني كه اين طور با تكبر و تفرعن با مخاطب خودشان حرف مىزنند، خودشان را حق مطلق و مقابلشان را باطل محض مىانگارند، كساني كه اتفاقا بهره هوشي خيلي پاييني هم نصيب برده‌اند و اين كمبودشان را هم مىخواهند با خشونت و توهين جبران كنند، كاملا مسلم است كارشان در دخمه‌هاي زندان‌ها به كجاها كشيده است.
اين زاكاني، كه مثلا يكي از ملايم‌ترين نيروهاي ولايت است و بقيه را بخاطر افراط و بىتدبيري‌شان ملامت مىكند؛ چند بار جنبش سبز را بخاطر نسبت دادن "دروغ، تقلب، جنايت" به جمهوري اسلامي، محكوم كرد.
نكته جالب:
دروغگو بودن شما كه نيازي به اثبات ندارد و خودتان هم آن را كتمان نمىكنيد. فقط مىگوييد: ما دروغ مىگوييم، اما شما نگوييد كه دروغ گفته‌ايم! اما اينكه تقلب و جنايت را كنار اين گزينه "دروغ" مىآوريد، آيا اثبات اين مطلب نيست كه دو گزينه بعدي هم كاملا اثبات شده تلقي شود؛ و فقط توقع داريد ما از آن حرفي نزينم؟!
يعني تقلب و جنايت را هم قبول داريد، اما مىگوييد به همان علتي كه مجازيد دروغ بگوييد، مجاز هم بوده‌ايد تقلب كنيد و مجاز بوده‌ايد جنايت كنيد؛ اما كسي نبايد از آنها حرفي بزند!
خوب، ديگر همه مىدانند كه اين استراتژي مقام معظم است كه مي‌گويد هر كار بدي كه مىخواهيد انجام دهيد و با آن پايه‌هاي تخت ولايت من را حفظ كنيد، اما مواظب باشيد كسي از آن حرف نزند و "سياه‌نمايي" نكند!
كاملا قابل درك است شما بنا به اجازه‌ي ويژه‌اي كه از مقام ولايت گرفته‌ايد، هم دروغ مىگوييد هم تقلب كرديد هم جنايت كرده‌ايد. اما توقع داريد بنا به فرمايشات مقام معظم، ما از آنها حرف نزنيم. و وقتي مىبينيد كه با آب و تاب فراوان از همه اينها حرف مىزنيم، به شدت عصباني مىشويد و خودتان را نمىتوانيد كنترل كنيد و توي تلويزيون مىآييد پايين و بالاي خودتان را خراب مىكنيد!
آخر عزيز دل برادر! ما اصلا مقام معظم شما را قبول نداريم. چطور انتظار داريد خرده فرمايشات كثيفش را قبول كنيم؟
واقعا چه آخرتي داريد شما نيروهاي ولايت، كه اين طور پشت كسي راه افتاده‌ايد كه چنين رسمي و آشكار، اجازه دروغ و تقلب و جنايت مىدهد!
اقلا برويد ازش بپرسيد اگر دروغ و تقلب و جنايت كار خوبي است كه ما مىكنيم، به چه علتي نبايد ازش حرف بزنيم؟
و بعد هم بپرسيد با كساني كه شما را قبول ندارند و با خود آنها سه‌گانه "دروغ، تقلب، جنايت" را مرتكب شده‌ايم و آنها حرف گوش نمىكنند كه ازش حرفي نزنند؛ بايد چكار كنيم؟!
تا رهبرتان يك چيزي بالاتر از جنايت اختراع كند و تحت اختيارتان بگذارد تا با آن سخن‌گويان از جنايت را آدم كنيد!
فقط يادتان باشد از آن يكي هم نبايد حرفي بزنيد!
و نبايد هم بگذاريد كسي ازش حرفي بزند!
كارتان دارد روز به روز سخت‌تر مىشود!
آخر اين هم مقام معظم شد براي خودتان انتخاب كرديد؟
به قول مقام معظم رهبري، آدم برخي اوقات به ... خوردن مىافتد!!


تصویر روز

تصویر روز
آخرین شعار منوچهر