بسم الله الرحمن الرحیم
سبزیم که در مسیر باران هستیم ؛ موجیم که در یاد بهاران هستیم
کوهیم که از داغی دلشوره ما ؛ یک لرزه ی افتاده به دوران هستیم

۱۳۸۸ آذر ۲۹, یکشنبه

معيار انسانيت

واقعا که چقدر ما فریب خورده بودیم. مثلا تا الان فکر مىکردیم یک تعدادی
در فجایع اخیر کشته شده اند. در حالیکه همه اش دروغ بوده! محسن روح
الامینی را خیال مىکردیم در کهریزک کشته شده، در حالیکه اصلا کشته نشده و
الان در یونان به سر مىبرد. غنیان هم در پشت بام خانه اش هنگام الله اکیر
گفتن، هدف تک تیراندازان قرار نگرفته، بلکه الان در سواحل هاوایی دارد
حمام آفتاب مىگیرد. ندا را هم بصورت جعلی ازش یک فیلم موبایلی درست کرده
بودند که بعدا معلوم شد حتی یونان هم نبوده! بلکه در بهشت به سر مىبرد.
من شرمنده شدم که چقدر فریب خورده بودم. من حتی آن صحنه هایی که از
تلویزیون توسط منافقین جدید پخش مىشد و رهبر معظم را در حال سخن گفتن با
پدر روح الامینی نشان مىداد، باور کرده بودم. یا آن خبری که رهبر معظم
رفته بودند مشهد و از پدر غنیان بازدید رفته بودند.
در حالیکه در این حوادث هیچ جنایتی رخ نداده بوده، هیچ تجاوزی نبوده،
نظام دامانش پاکتر از این حرفهاست، و همه تهمت بوده به نظام مقدس و هتک
حیثیت کرده اند.
من ارشاد شدم!
راستی ایشان که مىگوید "کسانی که مردم را خیابان ها کشاندند و به آرامی
راهپیمایی مىکردند، اگر مىتوانستند نظام را هم عوض مىکردند" بعد هم تهدید
مىکند و غضبش را به رخ همه مىکشد؛ یعنی دارد برای کاری که کسی انجام
نداده، و ایشان خیال مىکند که ممکن بوده در ادامه آن راهپیمایی آرام کسی
بخواهد انجام دهد، و دارد مجازات تعیین مىکند برای یک کاری که شاید کسی
مىخواسته بکند و هیچ کس هم نکرده، و این خواستن هم فقط خیالبافی خودش
است؛ چنین کسی اصلا صلاحیت قاضی بودن را ندارد؛ چه رسد به قاضىالقضات
بودن!
خاندان لاریجانی به نظر خیلی کوچک هستند برای مناصب بزرگی به دستشان مىدهند.

قوه قضائیه خطاب به دادستان‌ها و قضات گفت: شما در مقام قضا سیاسی‌کاری نکنید و تنها به حق و عدالت توجه کنید و از کسی هم خوف نکنید چرا که این دنیا ارزشی ندارد که بخواهید عزت و شرف خود را به کوچکتر و یا بزرگتر از بنده بفروشید.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در همایش دادستان‌های سراسر کشور گفت: عدالت و دفع ظلم و احقاق حقوق عامه وظیفه اصلی نهاد دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی اظهار داشت: در این اصل قوه قضائیه دستگاهی مستقل بوده که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسوول تحقق بخشیدن به عدالت است و در صراحت قانون اساسی هیچ تشکیکی وجود ندارد.

رئیس قوه قضائیه گفت: مبنای فلسفی حق دشوار و مفصل است و ما حق را چه اعتباری و چه اصلی بدانیم طبق قانون اساسی حفظ حقوق عامه، احقاق حق و گسترش آزادی‌های مشروع برعهده دستگاه قضایی نهاده شده است.

آیت‌الله لاریجانی با طرح این پرسش که دادستان باید به عنوان مدعی‌العموم مدعی دولت باشد یا مردم ادامه داد: در تاریخ گفته شده که پادشاهان دادستان‌ها را انتخاب کرده تا از حقوق آنها دفاع کند. در زمان ما آیا چنین فاصله‌ای بین مدعی‌العموم و دولت یا مردم وجود دارد یا خیر؟

وی افزود: به نظر بنده اگر حکومتی حکومت مردم‌سالار بوده و براساس خواست مردم بر روی کار آمده است، نفس این حکومت از حقوق عمومی مردم است.

لاریجانی با بیان اینکه چه کسی گفته حقوق نظام از حقوق ملت جداست اظهار داشت: درست است که دولت می‌تواند قدرتمند باشد اما ماهیت موضوع را تغییر نمی‌دهد در حکومت‌های مردم‌سالار دولت‌ها نماینده مردم هستند و اصرار بنده در بیان این بحث به دلیل وضع موجود خودمان است که به نظر می‌آید یک بصیرت خاصی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: در روزگار ما گاهی انسان احساس می‌کند نظام مظلوم واقع می‌شود به همین دلیل همانطور که باید از حقوق مردم در قبال تضییع شدن حقوق مردم حمایت کرد باید از حقوق نظام هم دفاع کرد.

رئیس قوه قضائیه با طرح این پرسش که اگر نظام یک کشور مردم‌سالار مورد ظلم قرار گیرد، آیا دستگاه قضایی وظیفه‌ای ندارد؟ اظهار داشت: دفاع ما از حقوق نظام و حکومت دینی و مردم‌سالار نیاز به استدلال جدید ندارد و تحت عناوینی که در قانون اساسی و قوانین موضوع آمده قابل درک است.

وی به حوادث بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: در همین فتنه اخیر کسانی به نظام ظلم کرده و ضربات و لطمات جبران‌ناپذیری را بر نظام وارد کردند اما به حمدالله نظام ما دارای ریشه و قدرتی است که از این ضربات لطمه حیاتی نمی‌خورد اما بالاخره تاثیر گذاشته است و کشورهای غربی این مسائل را برای تجاوز به حقوق ملت و کشور دستاویز قرار داده است و کسانی که آن زمان اخبار را پیگیری می‌کردند مشاهده کردند که کشورهای غربی چهره موحشی از نظام ترسیم کردند.

وی ادامه داد: دختر فراری را شهید درست کرده و برای او مراسم ترحیم برپا کردند همین سران فتنه بودند و پدر، مادر، خاله و عمه او را شهید فرض کردند در حالی که اینگونه نبود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: کسانی که هر روز بنا را بر دروغگویی گذاشته بودند دولت، قوه قضائیه و نظام را مورد سوال قرار داده‌اند و چیزهایی را که به عنوان تجاوز در بازداشتگاه مطرح کردند همه کذب محض بود آیا اشاعه این امر ظلم نیست؟ آیا این مسائل ظلم به نظام نبود.

رئیس قوه قضائیه خطاب به کسانی که آنها را سران فتنه خواند،گفت: به سران فتنه می‌گویم دستگاه قضایی به اندازه کافی از شما پرونده دارد و اگر نظام تاکنون ملاطفت و مماشعات می‌کند حمل بر نفهمیدن نکنید و چگونه این موضوع را متوجه نشویم که رسیدگی به این مظالم از وظایف قوه قضائیه است.

وی خطاب به دادستان‌های حاضر در همایش گفت: مسائل سیاسی واقعا پیچیده است و باید بصیرتی را در این زمینه تحصیل کنند درست است که حکم قاضی نباید سیاسی باشد اما معنایش این نیست که سیاست را نداند چراکه موضوع برخی از جرایم سیاسی است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه برخی از کارها واقعا ضد امنیت ملی است تاکید کرد: در جریان اخیر کشورهای غربی چه سوءاستفاده‌هایی که نکردند و چگونه ما نفهمیم وقتی شما سخن می‌گویید کشورهای غربی آن را به عنوان برهم‌ریختگی نظام مطرح می‌کنند.

وی اقدام سران فتنه را مانند کار منافقین اول انقلاب دانست و گفت: به مقاصد اشخاص کاری ندارم در اول انقلاب هم همین کارها را می‌کردند و دانشجویان و دانشگاهیان را به خیابان می‌کشیدند البته دانشجویان ما آگاه بوده و توجه دارند و دلسوز نظام و انقلاب هستند و شاید برخی مواقع اشتباه در موضوع کنند ولی این چه فهم و بصیرتی است که بعد از ۳۰ سال از انقلاب به دانشجو می‌گویند اگر ۱۶ آذر نشد ۱۷ و ۱۸ آذر هست ما اینها را خلاف امنیت ملی دانسته و از جرایم مسلم است.

رئیس قوه قضائیه خطاب به دادستان‌ها و قضات گفت: شما در مقام قضا سیاسی‌کاری نکنید و تنها به حق و عدالت توجه کنید و از کسی هم خوف نکنید چرا که این دنیا ارزشی ندارد که بخواهید عزت و شرف خود را به کوچکتر و یا بزرگتر از بنده بفروشید ولی در عین حال منافات ندارد که به بصیرت برسید که اگر کسی در روزگار ما در امنیت کشور اخلال کرد با او برخورد کنید.

آیت‌الله لاریجانی به تجمعات و راهپیمایی‌های بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: تظاهراتی که اینها می‌کردند و مردم را به خیابان می‌کشیدند اگر می‌تواستند نظام ولایت‌فقیه را تغییر دهند شک نکنید این کار را انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: کسانی که از سران فتنه جلو می‌روند شعارهایشان مشخص است و در مراسم‌های خود به جای شعار جمهوری اسلامی جمهوری ایرانی سر می‌دهند و شعارهای اصیل انقلاب را به شعارهای دیگری تبدیل می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: سیاسی‌کاری در حکم یک موضوع و تشخیص مباحث سیاسی موضوع دیگری است و روابط سیاسی بسیار پیچیده و امنیت کشور نیز بسیار مهم است.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود به بحث کشف جرایم و مقابله با آن پرداخت و گفت: جرائم انواع متعددی دارد که یکی از آنها جرائمی است که در امنیت اجتماعی اخلال به وجود می‌آورد و موجب صلب آسایش و آرامش می‌شود و متاسفانه در کشور ما نیز وجود دارد مانند تجاوز به عنف و سرقت‌های مسلحانه.

وی ادامه داد: قضات باید به این مسائل توجه کنند و با برخی شبهات دایره تردید را رها نکنند و تشکیک در جرائم موجب نشود که به آن توجهی نکرده و فضای کشور را ناامن کنیم نمی‌خواهم بزرگنمایی کنم کم این جرائم هم موجب صلب آسایش و آرامش است.

رئیس قوه قضائیه بر مبارزه با جرائم اقتصادی تاکید کرد و گفت: به هر دلیلی در کشور عده‌ای سوءاستفاده کرده‌اند. در میان همه اقشار چه در دستگاه قضایی و چه در کارکنان دولت انسان‌های قانع و شریف وجود دارد اما در کنار اینها برخی طماع و دنیا پرست هستند که اقدامات آنها موجب مشوه شدن چهره دستگاه‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: برای پیراستن این مسائل و مشکلات از نظام جمهوری اسلامی هیچگاه اهمال و مسامحه نمی‌توانیم بکنیم.

لاریجانی ادامه داد: کسانی که از رانت‌ها استفاده کرده‌اند گفتند رانتخواری قانون ندارد اما جعل اسناد و خریدن افراد که قانون دارد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه متاسفانه برخی پرونده‌ها به خاطر دخالت‌های خاص افراد مسکوت مانده است ادامه داد: مردم از دستگاه قضایی توقع دارند در جایی که تخلف رخ داد برخورد جدی شود خصوصا اگر پشت آن قدرت باشد.

آیت‌الله لاریجانی به بحث معوقات بانکی اشاره کرد و گفت: برخی از این معوقات خلاف بین قانون است و وضع موجود قابل قبول نیست به همین دلیل از دادستان کل کشور خواستم با هماهنگی دولت و نظام بانکی مساله را حل کنند و اگر هماهنگی به وجود نیامد دادستانی خود می‌تواند مستقلا وارد میدان شود

تصویر روز

تصویر روز
آخرین شعار منوچهر